Volleyboll

Nu har jag inte tränat eller kollat på volleyboll i en hel vecka! Så nu sitter jag och kollar på youtube på en massa volleybollklipp. Man blir verkligen sugen på att spela!
Jag tycker att Japans lag är allra roligast att titta på, och jag blir alltid så glad när jag ser hur dom kämpar.
Det roligaste tycker jag är att dom verkligen visar att man inte behöver vara två meter lång för att bli riktigt grym på volleyboll. Till exempel:

Takeshita,
en av världens bästa passare. Hon är bara 1.58 m lång!


Och så har vi också:

Nakada Kumi, henne vet jag egentligen inte så mycket om. Men här gör hon en grym spike, och verkar trots sin längd (168 cm) vara bland de bästa i världen. Så otroligt underbart att se.



Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0