Riga

Midsommarhelgen spenderades på en VikingLine kryssning mot Riga, här kommer några bilder:

Innan vi klev på båten, ni skymtar Gröna Lund i bakgrunden.

Vi spelade kort. Jag tycker bilden är jätterolig eftersom pappa ser så koncentrerad ut, och mamma ser ut att vara helt ointresserad utav spelet.

Vi åt middag på kvällen (21.30!!!) Man var lagom hungrig.

Förrätten: Renkött och någon slags färskost. Jag orkade inte redigera bilden, så den ser lite tråkig ut.

Varmrätten: Något kött och potatispuré med någon sorts kryddning som gjorde den grön.

Efterrät: Tiramisu med lite kolasås och en halv jordgubbe.

David var hungrig.

En bild ifrån Riga, mycket vacker stad.

Typ Lettlands motsvarighet till frihetsgudinnan?

Dom hade McDonalds

Lite mer chockerande var att de hade New Yorker

Har ni lust att lära er lite Lettiska så är jag rätt säker på att det här betyder rea.

Vi hittade en uteservering där vi bestämde oss för att äta lunch.

Rätt sjukt väder egentligen, helt plötsligt började det spöregna och hagla, sen efter en kvart var det sol igen.

En sjukt stor marknad som främst bestod utav fem gamla flyghangarer från första världskriget.

Vi skulle köpa jordgubbar, och försäljaren försäkrade oss om att de var "super".

Så sen blev det jordgubbsfika på hytten.

På lördagkvällen var det middag igen, chokladmoussen var god.

Soligt ute på däck, jag tycker att mina ögon ser läskigt ljusa ut.

Finally hemma, jag var happy.

En rätt så annorlunda midsommar, ingen midsommarstång och inga små grodorna, men jag överlevde :) När vi kommit hem åkte jag hem till Emil som varit i Turkland en vecka, och dagen efter blev det beach i Tierp :)

Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0