en superbra helg

Lördagen den 27  var det en ungdomstävling på Fyrishov i Uppsala (beachtime tour east), och jag och Erika ställde upp i U17-klassen. Det var fem lag som var med, och först spelade vi en rak serie där alla mötte alla. Efter det var det ett lag som vunnit alla sina matcher (som gick direkt till final), ett lag som förlorat alla sina (åkte ut), och de andra tre hade alla fem vunna set. Det innebar att man fick gå på poängskillnaden för att se vilka som skulle få spela final och vilka som skulle få spela om trede/fjärdepriset.
 
Jag och Erika hade bäst poängskillnad, vilket tog oss till FINAL! Vi blev sjukt glada, och bestämde oss för att spela vårat bästa oavsett vad som händer, vilket vi gjorde också. Tyvärr förlorade vi matchen med 2-0 (21-12 , 21-17), men jag är i alla fall hur nöjd som helst ändå! Spelet funkade jättebra, över förväntan faktiskt! De som vann var värdiga vinnare, dom är verkligen jätteduktiga. Men någon gång hoppas vi på att kunna vinna över dom, ett tag i andra set ledde vi faktiskt.

Nästa helg är det en till ungdomstävling, då i Rullsand. Har inte anmält mig och Erika än, men det är jag rätt säker på att jag kommer att göra snart. Jag har hört att Linn och Anniken ska åka dit och tävla ända ifrån Västra Ämtervik! (Som ligger rätt nära Arvika för er som undrar). Det kommer bli jättekul att träffa dom båda, det var längesen nu! Jag och Anniken har ju båda sökt till Vackstanäs, så vi kommer förmodligen att bli klasskompisar där sen!

Kristin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0