en heldag i stan

Idag har jag hunnit med mycket!

Imorse ställde jag klockan på 7 för att vi skulle åka runt halv nio till Södertälje. Jag stängde av klockan några gånger, och när jag tittade på klockan var den 7:12. På vardagarna går min buss ungefär 7:17, och av någon anledning fick jag för mig att det var fredag. Jag blev hur stressad som helst, och yrvaken på några sekunder. Det kändes som om jag tänkte typ hundra tankar på en minut, "Kommer jag att hinna? , Har vi biologi första lektionen? , Har mamma och pappa åkt? , Varför har ingen väckt mig?" innan jag lugnade ner mig och insåg att det faktiskt var Lördag.

Det tog ungefär två timmar att åka till Vackstanäs. Det var några elever som visade oss runt där, skolan ligger precis bredvid vattnet, och det finns en beachplan och en "badstrand" där man kan bada, och så finns det en ö som skolan äger dit man kan paddla.
Det var olika boende beroende på vilket år man går, ettornas rum var de "sämsta", sen i tvåan får man bättre rum och i trean får man dom finaste rummen, haha.

Efter att vi hade varit på Vacksta så åkte vi in till Södertälje för att kolla i beachhallen. Där träffade vi han som är tränare för specialidrott beachvolleyboll, och han verkade i alla fall superbra. Hallen var också jättefin, och det fanns typ en bar/restaurang, med massa belysning i olika färger. Mysfaktorn var hög kan jag säga.

Men dagen var inte slut där, i Uppsala stannade vi och åt lunch/middag bredvid Fyrisån. Det var folk nästan överallt ute där runt ån, och vilket håll man än tittade åt så såg man stekare, haha. Sen fick jag en idé om att vi skulle åka till beach-planerna vid Fyrishov för att kolla in motståndet tills imorgon. Jag övertalade mamma och pappa, så vi åkte dit och satte oss och fikade. Men tyvärr var det inte många alls som spelade, det kom två stycken och bollade precis när vi skulle gå, men det var allt.

Eftersom vi ändå var i Uppsala så åkte vi till Gränby och kikade runt. Av någon anledning gick jag in på VILA, och där hittade jag (hör och häpna!) en balklänning som jag köpte. Den var ljusblå och ungefär knälång, axelbandslös. Det känns skönt att man har balklänning ordnat, så att man inte får springa i sista sekunden och få värsta paniken.

Ja, så såg min dag ut i alla fall. Imorgon ska jag, Erika, Eve och Tomas till Uppsala för att spela beach, och usch vad jag längtar!

Kristin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0