090413

Imorgon ska jag till skolan för första gången på... tolv dagar är det. Typiskt, lov är mycket skönare. Att vara hemma för att man är sjuk är också rätt trevligt ibland faktiskt. Men bara ibland, missade träningar är inget man vill stå ut med i längden.

Föresten så loggade jag in på "dexter", gymnasievalet. Jag hade valt Säters gymnasie som andraval, men jag har redan fått brev där om att jag inte fick gå där pga att kommunen erbjöd samma linje och inriktning. Kan någon förklara för mig vad frisök betyder? Jag trodde att man fick söka ex. natur i någon annan kommun även fast det finns i hemkommunen. Det var vad jag tyckte att SYO:n Siv sa också, tydligen inte? Jag är så otroligt trött på alla studievägledare som vi har haft.

I alla fall, så har jag kommit in på högbergs. jippi. Det står inget om ifall jag har kommit in på Vackstanäs eller inte, det står varken ja eller nej. Dock har jag pratat med Anniken, och hon hade kommit in. Då borde jag också ha gjort det, hoppas jag i alla fall. Jag får väl se om man får brev snart.

Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0